
Zewnętrzna reklama wizualna jest sposobem na uproszczone, lecz szybkie i masowe komunikowanie się zainteresowanych ludzi.
Ten proces odbywa się codziennie w widocznej przestrzeni publicznej. Dobrze, aby był precyzyjny i wartościowy.
Sprawdź produkty reklamy zewnętrznej w sklepie
Reklama zewnętrzna →
Rolą zewnętrznej reklamy wizualnej jest eksponowanie komunikatów wizualnych.
Naturalną rzeczą w życiu codziennym jest konieczność wzajemnego komunikowania się ludzi, w celu zaspokojenia indywidualnych potrzeb.
Wynika to z tego, że wiele z nich a szczególnie konsumpcyjnych, realizowanych jest z pomocą szerokiej i wyspecjalizowanej oferty rynkowej.
Podaż istnieje dzięki popytowi, ale niezbędne są mechanizmy, które powiążą je w sprawnie funkcjonującą całość.
Jednym z koniecznych mechanizmów jest promowanie, czyli umiejętne rozpowszechnianie informacji.
Powszechnie stosowanym środkiem promocji jest reklama wizualna.
Zadaniem reklamy wizualnej jest informowanie odbiorcy o przygotowanej ofercie, jakości produktu czy usługi, ale też o marce wytwórcy.
Treść reklamy powinna dotrzeć do odbiorcy możliwie skutecznie, dzięki użyciu wielu możliwych do zastosowania środków.
Reklama zewnętrzna w zależności od rodzaju (jak np. reklama wizualna) i użytej formy ma za zadanie identyfikować nadawcę (autora, firmę, urząd itd.), reklamować jego ofertę lub promować wydarzenia.
Czasem więc treść reklamy zewnętrznej jest dedykowana wielu właścicielom, a cele mogą się przeplatać tematycznie.
Wiodącymi i charakterystycznymi elementami umieszczanymi na reklamie zewnętrznej są:
- Logo — znak firmowy, brand, logotyp, herb.
- Oznakowania kierunkowe i identyfikacyjne — informacje o lokalizacji i dane do kontaktu.
- Przekaz informacyjny — zwięzły, merytoryczny komunikat lub informacja o charakterze reklamy.
- Hasła reklamowe — lekka, zachęcająca forma promocji.
- Grafika reklamowa — specyficzna, dedykowana grafika podkreślająca przekaz merytoryczny.
Bez względu na rodzaj eksponowanej treści, całokształt reklamy wizualnej jest przedstawiany w formie graficznej z użyciem określonych kształtów i barw.
Często zastosowanie ma specjalnie przemyślana i dedykowana grafika reklamowa lub barwne fotografie. Dzięki temu reklama jest odbierana dość łatwo, a w podświadomości pozostaje korzystne wrażenie, które może być pomocne dla spodziewanej reakcji.
Dokonaj wyboru reklamy zewnętrznej.
REKLAMA ZEWNĘTRZNA — sprzedaż
Wizualna reklama zewnętrzna — eksponowanie
Reklamy zewnętrzne, w tym oznakowania kierunkowe i identyfikacyjne mogą mieć charakter trwały lub okresowy.
Możliwości eksponowania reklamy zewnętrznej są bardzo szerokie, ponieważ daje się umieszczać w różnym środowisku, w odmiennych warunkach i na różnych dystansach.
Zazwyczaj zewnętrzna reklama wizualna jest trwale związana z gruntem lub budowlą, ale może mieć charakter mobilny.
Wizualna reklama zewnętrzna — umiejscowienie reklamy
Zarówno oznakowania informacyjne, identyfikacyjne, kierunkowe jak wizualna reklama zewnętrzna powinny być umieszczone w taki sposób, aby były widoczne dla zainteresowanych.
Stąd wybór miejsca prezentacji powinien uwzględniać nie tylko możliwości inwestycyjne i wykonawcze, ale również celowość czy zasadność ekspozycji.
Powszechnie spotykane są zewnętrzne reklamy wizualne, jak:
- Reklama na dachu budynku,
reklama na ścianie budynku, np. na fasadzie,
reklama na drzwiach,
reklama na szybach okiennych, na szybach witryn i drzwi. - Poziome oznakowanie i reklama na gresie, płytkach chodnikowych, kamieniu i asfalcie.
- Okresowa reklama przed budynkiem, np. potykacze, stojaki, standy i przenośne maszty flagowe.
- Trwała reklama przed budynkiem, której konstrukcja jest związana z gruntem.
- Zewnętrzna reklama na ogrodzeniu terenu, jak banery i lekkie tablice reklamowe.
- Reklama na zewnątrz ogrodzenia lub daleko od siedziby — najczęściej jest to reklama przydrożna.
- Reklama z konstrukcją, wkopana w grunt.
- Przestawna reklama z konstrukcją.
- Cykliczna lub doraźna reklama na tablicach billboardowych — plakaty bilbordów.
- Mobilna reklama umieszczana na przyczepkach i pojazdach.
- Reklama naklejona na samochodzie.
- Reklama na namiotach, balonach oraz nośnikach użytkowanych okresowo, np. przy okazji uroczystości i wydarzeń.
- Elektroniczna reklama cyfrowa, m.in. wyświetlacze LED.
- Reklama na obiektach i przedmiotach użytkowych w przestrzeni publicznej — są to np. naklejki, wlepki, afisze, plakaty.
Widoczność zewnętrznej reklamy wizualnej
Wizualna reklama zewnętrzna jest eksponowana zarówno w dzień, jak i w nocy.
Może więc być mniej lub bardziej widoczna.
Ekspozycja reklamy zewnętrznej może być uniwersalna, jeśli zostaną polepszone jej parametry użytkowe (techniczne i technologiczne).
Przykładem zwiększenia możliwości i skuteczności ekspozycji mogą być:
- Świetlna reklama — reklama świecąca, podświetlana lub oświetlana.
- Odblaskowa reklama — reklama wykorzystująca efekt światła odbitego a dobrze widocznego dzięki kontrastowi w ciemnym otoczeniu.
- Wyświetlana reklama — w szczególności stosowane są modułowe, diodowe tablice LED oraz zaawansowane telebimy RGB.
Popularna reklama zewnętrzna /wizualna
Ze względu na często ograniczone możliwości nadawca może mieć problem z odpowiednią prezentacją swojego przekazu.
Jednak zawsze powinien zapoznać się z warunkami, określić cel i plan realizacji.
Wrażenie odbiorcy jest najważniejsze, ponieważ to właśnie jemu ma służyć reklama, a konwersja jest celem dokonanej inwestycji.
Popularną reklamą wizualną jest prostu przydatna, dobra reklama spełniająca założone oczekiwania.
Oczekiwania zawsze są zawsze zmienne, więc wykonana już reklama, może być z biegiem czasu coraz mniej popularna i przydatna.
Popularność różnego typu reklamy jest zmienna, więc nie należy zakładać, że będzie ona zawsze służyła z jednakowym i równomiernym skutkiem.
Promowanie wizualne jest zależne od wielu czynników i zasadniczo zawsze wymaga okresowego modyfikowania, korekty lub modernizacji.
W dziedzinie reklamy zewnętrznej nie można określić, jaka jest najlepsza.
Można tylko przypuszczać, jaka z nich będzie przydatna i skuteczna.
Wobec tego wybór prowadzi do wykonania reklamy optymalnie praktycznej.
Warto obserwować działania konkurencji, otoczenie i badać reakcje odbiorców, w celu indywidualnego doboru właściwych środków reklamy.
Lista — popularna reklama zewnętrzna /wizualna
Uproszczona lista często stosowanych rodzajów reklamy — wizualna reklama zewnętrzna:
– Zewnętrzna reklama świetlna.
– Firmowe oznakowania identyfikacyjne, informacyjne i kierunkowe.
– Reklama na budynku.
– Reklama na szybach i witrynach.
– Reklama przed budynkiem.
– Reklama na ogrodzeniu.
– Tablice reklamowe.
– Billboardy reklamowe.
– Reklama mobilna na pojazdach.
– Reklama na samochodach.
– Reklama przenośna i przestawna.
– Zewnętrzna reklama krótkookresowa w formie plakatów, afiszy, nalepek.
♦
Lektura:
Opracowanie o reklamie zewnętrznej: jakie są formy reklamy zewnętrznej (Przeczytaj) — artykuł.
Do sklepu