Internetowa wizytówka

Własna internetowa wizytówka firmowa stanowi minimum reklamy w internecie, a zarazem jest podstawą identyfikacji i promocji.

Niezaprzeczalne jest, że każda działalność gospodarcza, społeczna czy inny rodzaj działalności publicznej, wymagają elementarnej przejrzystości, więc możliwie czytelnej identyfikacji.

Na co dzień wiele osób poszukuje możliwości zweryfikowania różnych informacji dotyczących działalności np. firmy, placówki, biznesu, przedsięwzięcia itd.

Fragmentaryczne, często szczątkowe informacje funkcjonują w przestrzeni publicznej w postaci wpisów do ewidencji działalności gospodarczej, KRS, wykazach instytucji, firm i przedsiębiorstw, lokalnych bazach danych i katalogach. Są one dostępne w sieci internetowej.

W poszukiwaniu informacji o działalności weryfikowanej jednostki można trafić na internetowe portale ogłoszeniowe lub serwisy społecznościowe. Z tego wynika, że obecnie większość informacji jest dostępna w internecie. Wiadomo też, że znakomita większość ludzi w ten sposób poszukuje informacji i chce je weryfikować przez internet.

Problem z szybką identyfikacją i weryfikacją działalności pojawia się dlatego, że wiele informacji w internecie jest nieuporządkowanych.

Własna wizytówka internetowa

Tylko własna wizytówka internetowa umożliwia zebranie różnych istotnych informacji w jednym miejscu. Dzięki temu informacje te mogą być czytelnie przedstawione i wskazywane wszystkim zainteresowanym.

Jedynie własna wizytówka internetowa umożliwia niezależność publikacji.

Wiele płatnych, czy darmowych portali oraz serwisów społecznościowych kontroluje, ogranicza lub uniemożliwia publikację niektórych informacji. Ponadto nie każdy chce, bądź nie może korzystać z takich serwisów. Dodatkowo identyfikacja firmy może ucierpieć przez sąsiedztwo publikacji konkurencyjnych, które umniejszają wagę własnej treści.

Innymi słowy, w serwisach społecznościowych, katalogach branżowych, ogłoszeniowych nie zakłada się własnej strony internetowej. W takich miejscach promuje się własną stronę internetową, nawet jeśli jest to podstawowa wizytówka internetowa.

Niezależna od dostawców usług medialnych wizytówka internetowa wymaga niewielkich kosztów finansowych i organizacyjnych. Należy zakupić domenę (własny i niepowtarzalny adres internetowy) oraz hosting, czyli miejsce na serwerze wraz z oprogramowaniem. To wystarczy, aby samodzielnie wykonać własną stronę internetową, choćby w postaci najprostszej wizytówki internetowej.

Treść internetowej wizytówki i jej integracja

Na własnej wizytówce internetowej należy umieścić przynajmniej podstawowe dane identyfikacyjne, opis działalności i dane kontaktowe.

Jeśli to możliwe, to wskazane jest umieszczenie takich informacji dla odwiedzających, które umożliwiają samodzielną weryfikację wskazanej treści. Można to uczynić, umieszczając na wizytówce np.: certyfikaty, dyplomy, listy gratulacyjne, podziękowania, zdjęcia z wydarzeń itd. Należy wskazać odpowiednie adresy internetowe, gdzie wszystkie te informacje można potwierdzić.

Często są to wpisy na stronach internetowych innych użytkowników sieci, a także media społecznościowe.

Dzięki tak przygotowanej wizytówce internetowej działalność będzie wiarygodna i zapewne polecana innym. Dotyczy to również wyszukiwarek internetowych — jak Google, które w ogólnym interesie, promują dobre i precyzyjne treści.


Nasz sklep oferuje hosting internetowy, który umożliwia samodzielne wykonanie wizytówki internetowej, przy tym bezpłatne pośrednictwo w zakupie domeny (adresu internetowego w sieci).

Oferujemy również wykonanie wizytówki internetowej, w oparciu o dostarczone materiały, które będą publikowane.


Nie znaleziono produktów, których szukasz.