Identyfikacja i marketing

Wizualna identyfikacja i marketing — nośniki.


Identyfikacja i marketing /NOŚNIKI 〉  Kliknij, aby przejść do produktów

Identyfikacja wizualna i marketing są środkiem niezbędnym do tego, aby dowolna określona działalność kierowana do odbiorców mogła funkcjonować prawidłowo.


Funkcjonowanie identyfikacji wizualnej i marketingu

Identyfikacja wizualna — Visual Identity, jest to szereg elementów graficznych, których zestaw ma prezentować tożsamość marki w sposób indywidualny i unikalny.

Podstawowe elementy graficzne służące do identyfikacji wizualnej, są to barwy, kształty, kroje pisma, które w konsekwencji tworzą unikalny obraz powielany na różne sposoby.

Dzięki temu obrazowi rozpoznawana jest podmiotowość, a więc tak jest reprezentowana marka, firma, urząd i wiele podobnych, ale też może być to produkt lub idea.

Obraz jest niezbędny do rejestracji i rozpoznawania, gdyż szeregi liter i cyfr, ani też słowne opisy nie są w stanie szybko oddać charakteru przedstawianej informacji.

Identyfikacja wizualna w uproszczeniu, choć z wielu zastrzeżeniami, określa firmę wizualnie, pozwala ją zapamiętać, a potem powtórnie rozpoznać, dzięki zapamiętanemu obrazowi.

Wizualna identyfikacja jest konieczna, aby potwierdzić i uwiarygodnić relacje firmowe, biznesowe, organizacyjne, urzędowe.

Nośniki identyfikacji wizualnej są niezbędne do tego, aby w pełni wykorzystać możliwości marketingu.

Marketing jest działaniem, które sprawia, że staje się rozpoznawalny lokalnie istniejący podmiot publiczny, m.in. nieznane szerzej firmy, sprzedawcy, organizacje, placówki.
Aktywne podmioty prowadzące działalność gospodarczą i publiczną (firmy itd.), promują swoją markę oraz ofertę, dzięki szeroko pojętym działaniom marketingowym.

Działania marketingowe w dużej mierze oparte są o nośniki identyfikacji i reklamy wizualnej.


Identyfikacja wizualna — nośniki marketingowe

Podstawą identyfikacji wizualnej jest określenie podmiotowości, funkcji, nazewnictwa i celu działania.

Prawidłowa identyfikacja wizualna wykorzystuje stałe i powtarzalne elementy, aby przekaz był uporządkowany i jednolity.

U podstawy identyfikacji wizualnej jest opracowanie herbu, godła, emblematu, firmowego znaku, logo lub logotypu.

Dobrą praktyką jest dobranie barw, kształtów, krojów pisma, a więc określonego stylu reprezentującego markę, czy przedsięwzięcie.

Opracowany zestaw indywidualnie określonych środków graficznych będzie służył do powielenia na różnego typu nośnikach identyfikacyjnych i marketingowych.


Identyfikacja wizualna – nośniki personalne i reklamowe

Tak jak niezmiernie szerokie jest pojęcie marketingu, tak wiele jest nośników, które służą wizualizacji działania marketingowego.

Dlatego dla wygody należy oddzielić nośniki reklamy wizualnej wewnętrznej i zewnętrznej od podstawowych i absolutnie niezbędnych nośników rejestrowych, identyfikacyjnych i personalnych.

Podstawowe nośniki identyfikacyjne i personalne są taką częścią działalności gospodarczej i publicznej, która jest praktycznie niezbędna.

Nośniki identyfikacyjne i personalne to m.in. stemple, pieczątki, pieczęcie, druki specjalne, banderole, wizytówki, karty biznesowe, nalepki identyfikacyjne.

Do podstawowych nośników identyfikacyjnych należą także: szyldy urzędowe, firmowe, tabliczki personalne, oznakowania sprzętu, taboru samochodowego oraz zarejestrowana wizytówka, bądź strona internetowa.


Identyfikacja wizualna – nośniki reklamowe

Elementy identyfikacji wizualnej są częścią materiałów promocyjnych.

Nośniki podstawowej identyfikacji wizualnej, choć z założenia nie są reklamą, to mogą być eleganckie, zdobione i pełnić funkcję promocyjną przez sam fakt ich dystrybucji.

Identyfikacja wizualna jest podstawowym źródłem graficznym do wykonania reklamy na typowych nośnikach, materiałach promocyjnych jak ulotki, foldery, gazetki, katalogi, wydawnictwa, plakaty, afisze i wiele podobnych zachęcających form.

Są to głównie poligraficzne nośniki reklamowe, reklama internetowa oraz wizualne reklamy zewnętrzne i wewnętrzne.


Identyfikacja i marketing — nośniki.


Identyfikacja wizualna w internecie

Wizualna identyfikacja i marketing mają swoje odwzorowanie w sieci internetowej. Internet jest miejscem, które warto wykorzystać jako medium do prezentacji działalności oraz budowania marki. Bez względu na to czy jest to wizytówka internetowa, czy też rozbudowana witryna, to całkowicie uzasadnione jest opublikowanie kluczowych informacji o działalności. Sprawdź naszą ofertę na promowanie w internecie.


Jeśli nie widzisz produktu w tej kategorii, to zapytaj TUTAJ!

Nie znaleziono produktów, których szukasz.