Logo znak identyfikacyjny

Własne logo, oryginalny logotyp, niepowtarzalny znak identyfikacyjny. Graficzny symbol właściciela marki, brand firmowy.

Godło, herb, emblemat.


Logo, znak identyfikacyjny, firmowy logotyp, brand, herb, emblemat.


Znak graficzny, logo, logotyp ⇒  Kliknij, aby przejść do produktów


Logo – symbol graficzny i znak identyfikacyjny

Logo to znak identyfikacyjny, symbol graficzny określający jego właściciela, markę handlową lub inne ważne cechy.

Jako logo uważany może być znak firmowy, godło, herb, emblemat, a nawet stylizowane faksymile.

Pojęcie logo i logotypu różnią się nieznacznie, a zwyczajowo uważane są za tożsame.

Logotyp jest formą graficzną złożoną z liter (najczęściej indywidualnie modyfikowanych) i które odzwierciedlają nazwę.

Logo natomiast może przedstawiać dowolną formę graficzną, w której napisy, litery w ogóle nie muszą występować.

Logo jako znak firmowy, połączone na jednej powierzchni z nazwą firmy, lub hasłem reklamowym tworzą brand.

Brand jest znakiem, który łączy ze sobą symbolikę logo i określa cechy marki.

Wynika to z tego, że brand zawiera w sobie cechy uzupełniające podstawowy znak graficzny.

Społeczna komunikacja wizualna wykorzystuje symbole graficzne już od tysiącleci.

Dzięki symbolom i charakterystycznym barwom można było się porozumiewać bez użycia zbędnych słów.

Taki rodzaj komunikacji funkcjonuje również obecnie, w każdej formie znaku graficznego, jak logo, logotyp i brand.


Znak identyfikacyjny: logo, logotyp, brand

Wymogiem marketingowym naszego wieku jest posiadanie własnego znaku firmowego i innych atrybutów określających markę.

To właśnie symbol graficzny – logo, niepowtarzalny znak, ma identyfikować właściciela i markę, już od pierwszego spojrzenia.

Zadaniem dobrego brandu jest utrwalenie wizualnego obrazu, tak by został zapamiętany. Przez to również powinno nastąpić podświadome kojarzenie zdarzeń z cechami.

Oryginalny znak identyfikacyjny wydarzenia, emblemat klubu, godło, herb  lub logo firmowe są wyróżnikiem wśród otoczenia.

To one pozwalają błyskawicznie orientować się i reagować.

Oryginalne, niepowtarzalne symbole pomagają zarówno ich właścicielom, jak i tym, do których ta specyficznie kodowana informacja jest kierowana.

Można powiedzieć, że na sukces działalności biznesowej, produkcyjnej, organizacyjnej, wpływa w dużej mierze profesjonalny znak identyfikacyjny, jakim jest logo.

Reklama pozbawiona logo jest źle odbierana. 

Reklama bez brandingu ma charakter anonimowego ogłoszenia, które nie wzbudza zaufania.


Podstawowym działaniem marketingowym jest opracowanie logo i innych atrybutów rozpoznawczych powiązanych z brandingiem.

Następnie można je powielać dzięki wzorcom zarchiwizowanym w tzw. Księdze Znaku.

Dystrybucja logo firmowego następuje przez powielenie, na wiele różnych sposobów. Sposobów dystrybucji, a zatem promocji logo jest tak wiele, że ograniczeniem może być chyba tylko wyobraźnia.

Prawie każdy umowny znak identyfikacyjny — jak logo, herb itd., może być:

    • wydrukowany,
    • wygrawerowany,
    • wytłoczony,
    • odciśnięty,
    • wyszyty lub naszyty,
    • wyświetlony,
    • zbudowany.

Oryginalną formą prezentowania logo jest fizyczny przedmiot, czyli logo wykonane z materiału odpowiedniego i nawiązującego do planowanego całokształtu.

Taki znak graficzny, logotyp lub brand jest samodzielnym obiektem przestrzennym.

Można przyjąć, że przestrzenne logo zawsze jest bryłą uformowaną (np. wyciętą) z tworzywa, metalu, drewna, kartonu, kompozytu itd.

Nawet znaki graficzne wycięte z cienkiej folii samoprzylepnej, w zasadzie są bryłą. Ponieważ logo z folii samoprzylepnej jest wiotkie i płaskie, to nie można go nazwać znakiem przestrzennym-3D.


Logo, logotyp, znak identyfikacyjny.


Projektowanie logo →

Oferujemy usługę projektowania brandingu, wykonania unikatowego logo. Dowiedz się więcej o możliwościach projektowania i cenie usługi jakiej szukasz.


Jeśli nie widzisz produktu w tej kategorii, to zapytaj TUTAJ!

Nie znaleziono produktów, których szukasz.