Upominki okolicznościowe

Specyficzną formą reklamy i promocji marki są reklamowe upominki okolicznościowe.

Ten sposób promowania ma budować świadomość marki, podwyższać jej renomę i zapadać w pamięć.

Reklamowymi upominkami okolicznościowymi mogą być drobne gadżety reklamowe z nadrukiem (przeczytaj! →) o niewielkiej wartości, ich wartość nie przekracza 10 zł netto, za sztukę.

Upominek reklamowy o wartości większej niż 10 zł netto jest prezentem, który powinien być bardziej doceniony. Wartościowe upominki mogą wręczane w trakcie kampanii reklamowej, ale też przy okazji wydarzenia, czy nadarzającej się okoliczności. Upominki, prezenty reklamowe mogą wyrażać podziękowanie lub stanowić nagrodę.

Zgodnie z zasadami marketingu prezenty reklamowe nie powinny pozostać bez oznakowania charakterystycznymi cechami. W przeciwnym wypadku takie podarunki pozostaną i będą funkcjonować jako pospolite przedmioty codziennego użytku.

Upominek okolicznościowy powinien być ozdobiony w umiejętny sposób, który koresponduje zarówno z designem przedmiotu, jak również funkcją promocyjną.

Technika zdobienia upominków okolicznościowych jest zależna od rodzaju produktu (możliwości obróbki) i planowanego efektu. Na upominkach okolicznościowych można umieścić napisy, logo, ornamenty, barwne wzory. Stosowane techniki to m.in.: drukowanie, grawerowanie tradycyjne i laserowe, tłoczenie, haftowanie.

Upominki okolicznościowe wykonywane są z nadrukiem odpowiednim do wielkości przedmiotu.
Różne są techniki wykonania nadruku, np.: sitodruk, tampodruk, termosublimacja, DTG-druk cyfrowy bezpośredni.

Jakie są upominki okolicznościowe z nadrukiem?

Większość z nas słusznie uważa, że upominki okolicznościowe powinny być podarunkiem, którym będzie można się pochwalić.

Choć drobne gadżety reklamowe są czasem uważane za takie upominki, to raczej nie są reprezentacyjne.
Dopiero dzięki wybraniu na prezenty przedmiotów praktycznych, eleganckich, oryginalnych, a zatem nie najtańszych, można mówić o upominku okolicznościowym „z prawdziwego zdarzenia”.

Wybierając upominek okolicznościowy trzeba myśleć o tym jak i komu może służyć, czy ten rodzaj upominku koresponduje z akcją okolicznościową itd.

Wybór upominków jest bardzo duży. Trzeba naprawdę zastanowić się, czy lepiej wręczyć komuś puchar okolicznościowy, ceramikę ze zdobieniem, czy kubek z nadrukiem okolicznościowym.  Na pewno jest tu różnica nie tylko w cenie.
W tych poszukiwaniach i rozważaniach można znaleźć różne alternatywy.
Tak, alternatywą dla ceramiki ze zdobieniem mogą być szklane wyroby reklamowe, jak kufle i szklanki ze zdobieniem. Te upominki okolicznościowe choć podobne, jednak znacznie się różnią.

Trzeba tylko pamiętać, aby nie przekroczyć kwoty 100 zł netto, za jeden upominek okolicznościowy (dla jednej osoby, rocznie).
W przeciwnym wypadku konieczne będą dodatkowe rozliczenia z fiskusem.


Nie znaleziono produktów, których szukasz.