Projektowanie graficzne

Projektowanie graficzne reklamy wizualnej i elementów grafiki reklamowej jest konieczne, aby uzyskać prawidłowy – oczekiwany efekt.


Projektowanie graficzne reklamy, materiałów reklamowych, gadżetów i strony www 〉  Kliknij, aby przejść do usługi


Planowanie realizacji projektu 

Zanim rozpocznie się projektowanie graficzne, należy dokonać wielu ustaleń.

Planowanie inwestycji reklamowej wymaga wykonania szeregu czynności, które sprawiają, że zamiar zmienia się w oczekiwany efekt.

U postawy leży decyzja o zamiarze przeznaczenia środków finansowych i organizacyjnych w celu promowania marki, firmy lub oferty.
Istotne jest choćby przybliżone określenie kwoty przeznaczonej na inwestycje w reklamę.

Decyzja o zamiarze promowania najczęściej jest bardzo mglista, co do sposobu i wymaga doprecyzowania szczegółów.

Trzeba wstępnie zdecydować, czy realizacja ma być jednostkowa, czy powtarzalna.
Czy oczekiwany efekt powinien być jednorazowy, czy długofalowy?

Jest jeszcze wiele innych czynników, które powinny być określone, zanim przystąpimy do właściwego projektowania graficznego.

Wbrew pozorom, nawet odległe uwarunkowania i drobiazgi mogą decydować o właściwym kierunku projektowania graficznego.

Uwaga: zasady dotyczące projektowania graficznego są zbliżone do zasad projektowania stron internetowych, gadżetów reklamowych, a dotyczą nawet sposobu montażu.


Projektowanie graficzne – zlecenie

Pisemne zlecenie usługi projektowania – Brief, czyli dokument intencyjny.

Podstawą prawidłowego projektowania graficznego jest zbiór informacji przekazany projektantowi.
Zestaw niezbędnych informacji, które są podwalinami pracy twórczej, może być dostarczony w formie zebranych uwag, konspektu.

Najlepszą formą rozpoczęcia pracy projektowej jest uściślenie zamówienia w formie pisemnej — brief.
Brief jest opisem zlecenia, w którym są przekazane wszystkie niezbędne do dalszej pracy uwagi i zalecenia.

Brief stanowi rodzaj dokumentu, który zobowiązuje projektanta do określonego działania, a zarazem pozwala na dowolność w obszarach nieopisanych.

Nawet wyczerpujący brief nie jest dokumentem ostatecznym, dlatego możliwe jest korygowanie ustaleń już w trakcie wykonywania usługi projektowej.
Korekta ustaleń powinna być wykonana w formie pisemnej — dla zachowania porządku, a nie jest wykluczone zgłoszenie telefoniczne i osobiste.

Należy brać pod uwagę, że zmiany wniesione w trakcie zaawansowanego projektowania mają wpływ na przebieg usługi, przedłużają czas trwania i podnoszą koszty, a skutkiem tego ostateczną cenę.

W skrajnych przypadkach modyfikacja pierwotnych ustaleń może spowodować rozpoczęcie procesu projektowania od nowa.

Wpływa to na zwiększenie nakładu środków, a więc również zmianę ustalonej pierwotnie ceny.
Bywa, że lepiej przerwać prace w stosownym momencie i sprecyzować ponownie jakie są założenia projektowe, czyli uzgodnić nowy dokument intencyjny — brief.


Reklama – projektowanie graficzne

Projektowanie graficzne reklamy i elementów związanych z przedmiotem reklamy.

Projektowanie graficzne nie jest wizualizacją, lecz zbiorem zasad graficznych, materiałowych i organizacyjnych służących zabezpieczeniu prawidłowości procesu wytwórczego.

Uprzednia i wstępna wizualizacja przedmiotu może być jednym z czynników (np. logo, branding), które są pomocne do pracy projektanta.
W trakcie trwania usługi projektowej powstają szkice i kolejne ulepszone wizualizacje.

Wizualizacje powstałe w trakcie projektowania nie są projektem graficznym, lecz narzędziem komunikacji z Klientem.
Dlatego też szkice i wizualizacje pozostają autorską własnością projektanta.


Cel projektowania graficznego

Projektowanie graficzne służy określeniu sposobu wykonania i właściwości przedmiotu reklamy lub pojedynczych elementów (np. napisów).

Celem, jakiemu służy projektowanie graficzne reklamy lub innych elementów graficznych, jest utworzenie obrazu wzorcowego wraz z opisem.

Integralną częścią i zwieńczeniem usługi projektowania graficznego jest rysunek – grafika z adnotacjami oraz oddzielny opis projektowanej realizacji (np. zalecenia technologiczne, jeśli tak ustalono).

Celem tak rozumianego projektowania graficznego jest możliwość wdrożenia powstałej idei do realizacji jednostkowej lub seryjnej.
Nie może budzić wątpliwości fakt, że jakiekolwiek zmiany warunków mogą spowodować niekompatybilność wykonanej pracy projektowej w nowych, zmienionych warunkach.

Dzięki wiedzy wynikającej z projektowania graficznego można przystąpić do bezpiecznego gromadzenia materiałów produkcyjnych i opracowania technicznych elementów służących produkcji jednostkowej.

Celem projektowania graficznego jest kontrolowane wytworzenie produktu /produktów, o określonych właściwościach, które były opisane w dokumencie intencyjnym.

Projektowanie graficzne jest intelektualną usługą niematerialną i nie można jej kupić na własność.

W odróżnieniu od projektowania graficznego, to projekty graficzne są formą podlegającą sprzedaży lub zbyciu części praw autorskich, w celu dalszego rozpowszechniania.


Bezpłatne projektowanie graficzne

Bezpłatne projektowanie graficzne reklamy, czy projektowanie płatne lub projekt na własność?

Oferujemy bezpłatne projektowanie graficzne reklamy lub elementów graficznych i technicznych.
Bezpłatna reguła projektowania graficznego jest ograniczona i pozostaje do naszej wyłącznej dyspozycji.

Polecamy płatną formę projektowania graficznego, gdyż tylko taka może gwarantować spełnienie wszystkich oczekiwań i uwag wniesionych z Państwa strony.

Projektowanie graficzne bezpłatne wykonujemy na potrzeby wewnętrzne – przedprodukcyjne, jeśli Klient aprobuje z góry sposób wykonania produktu.

Bezpłatne projektowanie ofertowe wykonujemy w celach marketingowych – w zakresie ograniczonym.

Zlecenie płatnego projektowania graficznego zobowiązuje nas bardziej niż gratisowe, a Klient otrzymuje efekt usługi, który jest z pewnością zgodny z oczekiwaniami i warunkami.
Dużą wygodą i zabezpieczeniem efektu projektowania jest nabycie projektu graficznego, który pozwoli na kolejne realizacje lub modyfikacje zawarte w projekcie.

Projektowanie graficzne reklamy, strony www, materiałów i gadżetów reklamowych.


Projekt graficzny z licencją 

Licencja dla Nabywcy – projekt graficzny na własność. 

Projekt graficzny nie musi mieć określonej licencji, czyli opisanych postanowień o prawach do użytkowania i rozpowszechniania.

Często zdarzają się sytuacje, gdy projekt graficzny służy wyłącznie do celów analitycznych, wykonania kolejnych projektów, prototypu lub jednostkowej realizacji.
Taki projekt graficzny bez licencji może być w miarę swobodnie kopiowany, powielany i modyfikowany.
Dotyczy to Nabywcy i sprzedawcy /autora.

Licencja projektu graficznego określa szczegółowo jakie prawa są zbyte na rzecz Nabywcy.
Projekt graficzny z licencją jest obszerną i najbezpieczniejszą formą utrwalenia efektu usługi projektowej.


Jeśli nie widzisz produktu w tej kategorii, to zapytaj TUTAJ!

Nie znaleziono produktów, których szukasz.