Banery reklamowe zewnętrzne

Do promowania wydarzeń, produktów, oferty firmowej, umieszczania ogłoszeń itd. najbardziej popularne są banery reklamowe zewnętrzne.


Polecamy nasze produkty służące do reklamy wizualnej:

• Trwałe reklamowe banery zewnętrzne, z solidnej tkaniny powlekanej elastycznym winylem, które mają zawijane i wzmocnione krawędzie.

• Zewnętrzne banery reklamowe do aplikacji krótkotrwałej, wykonane z tkaniny laminowanej PCW — cieńsze i sztywniejsze niż powlekane.

 REKLAMOWE BANERY ZEWNĘTRZNE 〉 Kliknij, aby przejść do produktów


Banery reklamowe zewnętrzne — szybka promocja

Kto używa zewnętrznych banerów reklamowych?

Zewnętrzne banery reklamowe używane są przez osoby prywatne, przedsiębiorców, firmy, sklepy, a także instytucje, urzędy, szkoły itd.
Użytkownicy wykorzystują banery do taniego i szybkiego promowania swoich treści jak ogłoszenia o sprzedaży, poszukiwaniu pracowników, organizowanych imprezach i temu podobnych.

Zewnętrzne banery reklamowe są wykorzystywane w celu poinformowania o zorganizowanych akcjach, wydarzeniach, lub interesującej ofercie, a także celem zachęcenia odbiorców do reakcji.

Reklama na banerach zewnętrznych może służyć budowaniu świadomości marki, przez umieszczanie na nich aktualności firmowych.

Ze względu na fakt, że banery reklamowe nie są szczególnie wykwintnym środkiem wyrazu, trzeba mieć na uwadze to, gdzie i jak będą eksponowane.
Luźno wiszący baner reklamowy nie razi w wypadku, gdy reklamuje ofertę sprzedaży działki.

Podobny baner, zawieszony niedbale i prezentujący się nieestetycznie, będzie w złym tonie, jeśli właścicielem jest urząd, szkoła, instytucja a nawet skromna firma.
Dlatego banery reklamowe są przeznaczone rzeczywiście dla szerokiej grupy odbiorców, jednak trzeba używać takich środków wyrazu i odpowiednio eksponować, by nie raziły brakiem estetyki.
Banery reklamowe zewnętrzne umożliwiają szybką promocję, dzięki dużej łatwości wykonania, transportu i zawieszenia wykonanej reklamy.


Banery reklamowe zewnętrzne — korzyści

Zalety i wady banerów reklamowych.

Każdy nośnik reklamowy ma swoje wady i zalety, więc banery reklamowe również je mają.
Jednak wady można minimalizować, a zalety podnieść do wyższej rangi, używając do tego odpowiednich środków i materiałów.

Wadą banerów reklamowych jest to, że są stosunkowo nietrwałe, co oznacza, że w warunkach zewnętrznych wytrzymują kilkanaście miesięcy bez widocznych oznak ubytku jakości.

W wielu wypadkach nie jest to wadą, gdyż wielokrotnie umieszczamy na banerach reklamy i ogłoszenia krótkoterminowe i okolicznościowe.
Takie treści są eksponowane co najwyżej kilkadziesiąt dni.

Inną wadą banerów reklamowych jest to, że gniotą się, a zagięcia są trudne do rozprostowania.

Można niwelować zagięcia powstałe w trakcie produkcji, transportu i montażu, przez napinanie baneru na ramie montażowej lub np. naciągać na ogrodzeniu.
Jednak całkowite rozprostowanie oraz idealne naprężenie jest trudne do wykonania i praktycznie niemożliwe.

Swoistą wadą zewnętrznych banerów reklamowych jest ich duża podatność na zmiany temperatury.

Zmiany temperatury powodują, że banery rozciągają się na słońcu, a znacznie kurczą w niskich temperaturach.

Dlatego też najlepszym sposobem montowania jest napinanie ich z użyciem odpowiednio rozciągającej się gumy.

Montując banery reklamowe, należy pamiętać o tym, że są tylko delikatną tkaniną winylową, co powoduje podatność na uszkodzenie — rozerwanie.

Banery reklamowe zewnętrzne, pomimo wielu często spotykanych wad, są i będą popularne, ponieważ ich niska cena oraz szereg zalet przeważają nad wadami.


Zalety zewnętrznych banerów reklamowych

Niska cena banerów reklamowych jest chyba najbardziej istotnym czynnikiem wpływającym na ich popularność.

Inne zalety to między innymi:

    1. Niska waga, która jest szczególnie istotna przy dużych powierzchniach — podczas montowania i w trakcie eksponowania.
    2. Możliwość zwinięcia lub złożenia w niewielki pakunek, co ułatwia przechowywanie, transport i montaż.
    3. Łatwy montaż na wielu rozmaitych podłożach, konstrukcjach, a nawet w powietrzu na linach.
    4. Możliwość montowania na powierzchniach nierównych i zakrzywionych.
    5. Łatwy demontaż i utylizacja.
    6. Odporność na warunki atmosferyczne, wodę i ścieranie mechaniczne — tylko w ograniczonym stopniu.
    7. Brak zagrożenia dla ludzi w przypadku urwania — oberwania się baneru, co jest możliwe podczas dużych wiatrów.

Banery reklamowe zewnętrzne — produkcja

Wykonanie zewnętrznych banerów reklamowych.

Materiał, z którego wykonujemy zewnętrzne banery reklamy, jest poliestrową tkaniną z powierzchnią winylową, tj. miękkim PCW.
Tkanina poliestrowa może mieć różną jakość, gęstość splotu włókien, a otaczająca ją warstwa winylu różnej grubości i sztywności.

Zasadniczo jednak materiał, z którego wykonujemy banery (tzw. frontlit), dzielą się na:

      1. Laminowane — raczej cienkie i sztywne tkaniny o sporej podatności na pękanie i kruszenie w niekorzystnych warunkach atmosferycznych. Są to tanie materiały, a banery reklamowe mają niskie ceny.

      2. Powlekane — raczej elastyczne, miękkie tkaniny o gładkiej powierzchni, na której wydruki reklamowe są ładne, ponieważ dobrze odzwierciedlają kolory. Są to banery droższe niż laminowane, ale poziom ceny banerów można regulować przez dobór odpowiedniej grubości banerów i jakości druku.

Banery reklamowe produkujemy z tkaniny rolowanej, a nie z arkuszy, co ma taką zaletę, że możemy wyprodukować baner o bardzo dużej długości.

Jego szerokość w jednym kawałku — brycie, jest ograniczona wyłącznie szerokością rolki surowca.

Nie zamyka to jednak możliwości wyprodukowania większego — szerszego baneru reklamowego, gdyż bryty materiału możemy łączyć (z powstałych paneli).
W ten sposób produkujemy bardzo duże banery wielkoformatowe, z połączonych — zgrzanych pasów tkaniny poliestrowej, które mają nawet kilkadziesiąt metrów kwadratowych powierzchni.


Obróbka banerów reklamowych

Zewnętrzne banery reklamowe są konfekcjonowane zgodnie z wybraną opcją.

Bywa, że gotowy produkt jest ucięty do krawędzi bez zawijania — ma brzegi „na ostro”, ale najczęściej jest zawijany do tyłu celem wzmocnienia i zgrzany przy krawędzi.

Czasem wzdłuż krawędzi bocznych wykonujemy tunele umożliwiające włożenie profilów, rur montażowych.

Praktykujemy również wzmocnienie krawędzi bocznych przez zamontowanie linki stalowej w otulinie z plastiku lub taśmy plastikowej, np. z kedru.

Choć nie jest to regułą, to po obrysie banerów, z lekkim odstępem od krawędzi zakuwamy oczka montażowe (takie jak w plandekach samochodowych).


Banery reklamowe zewnętrzne — drukowanie

Sposoby i rodzaj druku banerów reklamowych.

Głównym sposobem wykonania baneru reklamowego jest drukowanie ploterem, ale zdarza się, że napisy są naklejane ze specjalnej folii samoprzylepnej.
Zdarza się również, że na banery przyklejamy — tymczasowo lub trwale, naklejki drukowane z folii specjalnej do plandek.

Najbardziej ekonomicznym i efektownym sposobem produkcji zewnętrznych banerów reklamowych jest drukowanie ploterem solwentowym, ewentualnie lateksowym, bądź UV-LED.

Drukowanie napisów i grafiki reklamowej na banerach zewnętrznych wykonujemy trwałym wodoodpornym tuszem, który jest odporny na światło i zarysowania.

Druk na banerach reklamowych przeznaczonych na zewnątrz nie musi być wykonany w dużej rozdzielczości, ponieważ są one oglądane z pewnej odległości.

Natomiast istotne dla korzystnego wyglądu jest użycie dużego nasycenia barw, a więc drukowanie w wybranym trybie, bez oszczędzania tuszu.
Ma to znaczenie szczególnie po pewnym czasie użytkowania, ponieważ cienka warstwa tuszu degraduje się w warunkach zewnętrznych i z biegiem czasu baner jest coraz bledszy.


Banery reklamowe zewnętrzne — trwałość

Żywotność banerów reklamowych w warunkach zewnętrznych.

Żywotność baneru reklamowego jest zależna, od jakiej tego jakości tkanina została użyta do jego produkcji oraz jaki został wybrany rodzaj druku.

Jakość tkaniny wynika z jej grubości, ilości włókien w splocie i liczby splotów na cal, siły adhezji i rodzaju przyklejonego fabrycznie PCW.

Trwałość druku na podobnych i porównywalnych banerach reklamowych jest różna w zależności od narażenia ich na trudne warunki atmosferyczne.

Można to określić w uproszczeniu, że banery reklamowe, które są skierowane w stronę południową, są mniej trwałe, gdyż druk bardziej wypala się niż na tych skierowanych w stronę północną.
Również osłonięcie przed intensywnym wiatrem i opadami poprawia kondycję zadrukowanej powierzchni baneru.

Kolejnym bardzo szkodliwym czynnikiem jest osadzanie się brudu na zadrukowanej powierzchni.

Szczególnie dotyczy to zabrudzeń trudnych do usunięcia, a powstałych ze spalin i agresywnych cząsteczek organicznych zawartych w atmosferze.

Zewnętrzne banery reklamowe mają trwałość określaną jako średniookresowa.
Oznacza to, że są trwalsze niż krótkookresowe plakaty billboardowe, afisze papierowe, flagi poliestrowe i chorągiewki.

Banery reklamowe eksponowane na zewnątrz są mniej trwałe niż większość naklejek z folii samoprzylepnej, a więc i szyldów reklamowych.

Trwałość banerów reklamowych można podwyższyć przez zabezpieczanie laminatem płynnym lub arkuszowym.
Jednak nie wykonujemy laminowania banerów, ze względu na wysokie koszty wykonania usługi o wystarczająco zadowalającym standardzie.

Cena banerów laminowanych jest nieuzasadniona ekonomicznie, co oznacza, że lepiej jest zamówić kolejny nowy baner niż ponosić koszty laminowania.


Banery reklamowe zewnętrzne — cena

Jaka jest przeciętna cena banerów reklamowych.

Biorąc pod uwagę niewielką ilość banerów reklamowych, których rozmiar jest niewielki, można powiedzieć, że są one w podobnej cenie, jak inne produkty o lepszej jakości.
Niekorzystny przelicznik cenowy wynika ze zwiększonego nakładu pracy, nieefektywnego zużycia środków do produkcji i powstałych nieużytków.

Ogólna cena banerów reklamowych jest tak niewielka, że można ją porównać z wartością zakupu niedrogich nośników papierowych, np. kolorowych kserokopii.

Zauważalną różnicę ceny można odczuć, zakupując wielkoformatowe banery reklamowe albo większą ilość dużych banerów zewnętrznych.
Porównywalny wydatek na duże, sztywne reklamy, jak szyldy z blachy, płyty warstwowej, jest znacznie większy niż na podobnej wielkości banery reklamowe.

W tym przypadku zewnętrzne, wielkoformatowe banery reklamowe są najtańsze z możliwych nośników reklamy i informacji wizualnej.

Cena banerów reklamowych wynika nie tylko z ilości i wielkości, ale także z tego, jaka opcja jakościowa została wybrana.

Ceny banerów uzależnione są od jakości, trwałości i sposobu wykonania.
Na określenie poziomu ceny banerów reklamowych wpływa rodzaj podłoża — grubość i jakość tkaniny poliestrowej oraz jakość nadruku.

Ogólna wartość sztuki baneru, jak i większej partii banerów reklamowych jest związana także z projektowaniem graficznym i ewentualnymi korektami drukarskimi.


Zewnętrzne banery reklamowe — perforowane

Prześwitujące i przepuszczalne banery z dziurkami.

Reklamowe banery perforowane (potoczna nazwa: dziurkowane), są bardzo popularną odmianą litych banerów zewnętrznych.

Czasem są nazywane siatkami reklamowymi, choć ta nazwa może być błędna, gdyż siatką można nazwać tkaniny z bardzo rzadkim splotem włókien, a zatem dużymi otworami.
Takie siatki reklamowe z nadrukiem, które nie są banerami reklamowymi, można zobaczyć na rusztowaniach, budowach itd.

Perforowane banery reklamowe (potoczne nazwy, to: mesh lub mesz), mają powierzchnię przepuszczalną dla wiatru i promieni świetlnych, ale tylko w ograniczonym stopniu.

Dzięki swojej perforowanej powierzchni, banery siatkowe — perforowane przepuszczają od 35 do 50% światła, a pozostała dookoła otworów płaszczyzna jest przeznaczona do druku.

Zewnętrzne perforowane banery reklamowe /mesh są montowane na fasadach budynków, na konstrukcjach nośnych i w powietrzu na linkach /linach.

Nie w każdym miejscu wyglądają dobrze, ponieważ banery są prześwitujące, a w związku z tym grafika jest czasem słabo widoczna.

Ich zaletą jest to, że w niewielkim stopniu przeszkadzają tym użytkownikom, którzy są od przeciwnej do baneru strony, np. w pomieszczeniu osłoniętym banerem.


Banery reklamowe zewnętrzne — reklama i ogłoszenia.


Reklama zamiast banerów reklamowych – jaką reklamę wybrać?

Wykonujemy nie tylko zewnętrzne banery reklamowe, ale też wiele innych rodzajów lekkich i poręcznych nośników reklamy wizualnej.

Należą do nich m.in. flagi, proporce, transparenty, roll’upy reklamowe, a także wysokiej jakości banery przeznaczone do ekspozycji w pomieszczeniach budynków, np. na wystawy i imprezy masowe.

Jeśli poszukujesz dobrej i dość taniej reklamy, to sprawdź nasze produkty i ich ceny. Zapraszamy do naszego sklepu.


Jeśli nie widzisz produktu w tej kategorii, to zapytaj TUTAJ!

Wyświetlanie 1–4 z 7 wyników