reklamy świetlne podświetlane litery 3D galeria mińsk
Reklamy świetlne-świecące lico napisu, podświetlane od spodu. Litery 3D.

Specjalnym i dobrze widocznym rodzajem reklamy wizualnej są reklamy świetlne: świecące jak neony i telebimy lub podświetlane jak kasetony reklamowe.


Reklamy świetlne w sprzedaży →  

Reklama świetlna dla firmy


Jakie reklamy świetlne są najlepsze dla firmy

Czy tanie reklamy świetlne są najlepszym wyborem?

Powszechnie zadawane pytanie o wysokość ceny jest rodzajem wstępnej selekcji zakupowej firmy.

Każdy może oczekiwać innej ceny, ponieważ różne są priorytety zakupów firmowych i kryteria wyboru.

Cena produktu nie jest odzwierciedleniem wartości użytkowej, lecz w pewien sposób szereguje określone zakupy wśród alternatywnych rozwiązań.

Produkty reklamy świetlnej mogą mieć różne ceny, bywają bardzo tanie, ale to nie cena świadczy o ich wartości dla firmy.

Realną wartość użytkową można ocenić po tym, jak zakupiona reklama świetlna spełnia funkcje, które były oczekiwane przez nabywcę.

Wystarczy więc określić wymagania, np. parametry i wyznaczyć pułap cenowy zakupu.

Poniżej, w treści wymieniamy rodzaje i typy świetlnych reklam dla wszystkich upodmiotowionych nabywców.

Wybór jest trudny, ponieważ sama nazwa i określenie rodzaju reklamy nie odzwierciedlają wielu możliwości.

Czasem reklamy świetlne wykonane są w ten sposób, że funkcjonują jedynie jako ozdoba ze znakiem identyfikacyjnym. Można zastanawiać się czy jest to reklama, czy dekoracja lub oznakowanie. Takie reklamy mają podnosić prestiż, nie reklamując w żaden sposób oferty właściciela produktu.

Dobór rodzaju reklamy świetlnej zależny jest od wielu, często kolidujących wzajemnie warunków marketingowych i organizacyjnych.

Najlepsza reklama świetlna to taka, która stanowi możliwie optymalny wybór spośród wielu tańszych lub droższych, lepszych czy gorszych wersji, a które są możliwe do realizacji w ogóle.


.

Dokonaj wyboru reklamy świetlnej.

Reklamy świetlne – sprzedaż

Reklamy świetlne

zewnętrzne i wewnętrzne


Wstępny podział reklamy świetlnej na rodzaje zależy od określenia warunków użytkowania.

Istotne jest czy świetlne reklamy będą eksponowane wyłącznie we wnętrzach pomieszczeń, czy na zewnątrz obiektów zadaszonych.

Wewnętrzne reklamy świetlne powinny spełniać inne kryteria, niż podobne a zewnętrzne.
Przykładowo, wewnętrzne reklamy powinny być bardziej delikatne w swojej formie, niezbyt jaskrawe i stosunkowo uniwersalne w zastosowaniu i przekazie.

Wymogi wobec świetlnej reklamy zewnętrznej są większe niż podobnej, lecz użytkowanej w pomieszczeniach.

Podświetlane i różne inne świecące reklamy zewnętrzne,  są oglądane przeważnie z dużych odległości, w mało sprzyjających warunkach oświetlenia i trudnej do obserwowania ekspozycji.

Równie istotny i niekorzystny dla świecącej reklamy zewnętrznej jest wpływ wiatru, deszczu lub gradu, które to potrafią uszkodzić lub zniszczyć reklamę.
Dlatego reklama określonego rodzaju, przykładowo telebim, produkowana jest w wersji z przeznaczeniem zewnętrznym lub wewnętrznym.

Określenie reklamy świetlnej


Pojęcie reklamy świetlnej jest szerokie i zależne od precyzji określenia.
Przykładowo standardowy billboard na podłożu z blachy, który de facto nie jest reklamą świetlną, już po oświetleniu go halogenem zewnętrznym może być za taką uznany.

Zewnętrzny szyld reklamowy wykonany z folii odblaskowej (takiej jak na znakach drogowych) nie jest reklamą świetlną, a mogły za taką uchodzić, gdyż odbija światło.
Następujący po oświetleniu powierzchni odblask to efekt świetlny, który w zasadzie pozwala zaszeregować taki szyld do kategorii reklamy świetlnej.

Reklamy świetlne — podział na typy


Podział na typy reklamy świetlnej może być zależny od ustalenia sposobu świecenia.
Efekt reklamy świetlnej zależy od zastosowanego źródła światła i jego umieszczenia.

Typy reklamy świetlnej:

reklama oświetlana zewnętrznym światłem; świeci światłem odbitym, efekt zależny jest od natężenia światła, a więc m.in. odległości pomiędzy powierzchnią a źródłem światła.

reklama podświetlana; źródło światła takiej reklamy umieszczone jest pod jej powierzchnią, która musi być translucentna (przepuszczająca światło).

Szczególnym przypadkiem jest efekt „halo”, czyli aureola /poświata, która tworzy się dookoła podświetlanych, a nieprzeziernych znaków.

reklama świecąca w sposób dynamiczny lub statyczny; obraz tworzony jest z elementów emitujących światło, zależnie od tego, czy możliwa jest animacja, to reklama będzie statyczna lub dynamiczna.

Przykładem dynamicznej reklamy świetlnej mogą być diodowe wyświetlacze tekstu i grafiki, telebimy.

Natomiast szklane neony są typową reklamą świecącą, która jest statyczna jeśli nie są stosowane sterowniki animacji.

Reklamy świetlne — rodzaj produktu


Jakie reklamy świetlne spotykane są najczęściej?

Najczęściej spotykane i bardzo popularne są reklamy świetlne, takie jak:

  1. neony reklamowe
  2. podświetlane litery przestrzenne /3D
  3. znaki podświetlane
  4. podświetlane otoki reklamowe
  5. tablice podświetlane /Citylight
  6. podświetlane gabloty do plakatów
  7. frezowane kasetony kompaktowe /z płyty Dibondu
  8. kasetony reklamowe z pleksiglasu
  9. kasetony reklamowe z aluminium
  10. wielkoformatowe kasetony z licem tekstylnym
  11. kasetony reklamowe z licem poliestrowym
  12. podświetlane standy przenośne
  13. ramki /slim podświetlane LED
  14. lightboxy z wymienną grafiką
  15. świetlne tablice ekspozycyjne
  16. totemy świetlne
  17. kolumny podświetlane
  18. telebimy RGB
  19. wyświetlacze tekstu i grafiki /tablice LED
  20. wyświetlacze diodowe do pojazdów
  21. prezentery grawerowane świecące krawędziami
  22. reklama UV
  23. ozdobne akcenty świetlne /tuby, węże, listwy

Reklamy świetlne – sprzedaż produktów →

Reklama świetlna, jakiej szukasz!


Sprzedaż produktów reklamy świetlnej


Pokaż tekst