Druk materiałów poligraficznych dla firmy • Drukowanie, sprzedaż druków firmowych na zamówienie • Poligrafia: druki cyfrowe, offsetowe, usługi poligraficzne.
⋅
Sprzedaż materiałów poligraficznych →
Druk usługowy — poligrafia
⋅
Druk poligraficzny na zamówienie jest usługą produkcyjną, mającą na celu wytworzenie druków zgodnych z potrzebami odbiorcy.
Cechą charakterystyczną poligrafii-drukowania na zamówienie jest możliwość wykonania dużych nakładów w powtarzalnych seriach. To znacząco wpływa na obniżenie ceny jednostkowej produktu.
Jednocześnie możliwe jest wykonywanie niewielkich ilości i pojedynczych egzemplarzy, szczególnie dzięki łatwemu dostępowi technologii cyfrowej.
Druk tradycyjny różni się od druku cyfrowego technologią wykonania, a poligrafia cyfrowa wykorzystuje właśnie techniki cyfrowe do produkcji druków.
Domeną druku cyfrowego jest wdrożenie unikatowych metod, urządzeń i technologii sterowanej za pomocą komputerów i urządzeń cyfrowych.
Dotychczas stosowana, ale tradycyjna technika wykonywania druków, oparta jest o maszyny i urządzenia pozwalające na drukowanie ręczne lub maszynowe, lecz z pominięciem nowoczesnych technologii cyfrowych.
Poligrafia cyfrowa oparta jest więc o cyfrowe techniki druku, przy czym często wykorzystuje również tradycyjne urządzenia i maszyny, które po modyfikacji są sterowane cyfrowo czy komputerowo.
Usługowy druk materiałów poligraficznych
Druk usługowy nie jest procesem samoistnym i wyodrębnionym z procesu produkcji, ponieważ jest związany z szeregiem czynności, które pozwalają na wytworzenie żądanych materiałów poligraficznych.
Właściwy druk usługowy materiałów poligraficznych rozpoczyna się przygotowaniem do produkcji (Prepress, potocznie: „przygotowalnia”)
Cyfrowa technologia w poligrafii omija niektóre procesy, a niektóre czyni łatwiejszymi w realizacji.
Jednak zanim rozpocznie się właściwy druk materiałów poligraficznych, to niezbędne jest wykonanie wielu poprzedzających czynności.
Wykonane musi być projektowanie, przygotowanie obrazu (również tekstu), jego obróbka i reprodukcja (eksport), wykonanie kalibracji, próbnego wydruku, korekty, a w końcu wykonanie formy drukowej w postaci zależnej od używanej technologii drukarskiej.
⋅
Sprawdź możłiwości wyboru produktów poligraficznych w sklepie!
Poligrafia – sprzedaż
§
Kontrola poprawności druku
Uwaga: Jedyną metodą kontrolowania i korygowania efektu jest wykonanie próbnego wydruku (tzw. „Proof”) na urządzeniu drukującym docelowo, albo innym o zbliżonych parametrach.
Niemożliwe jest uzyskanie ostatecznej zgodności druku, z obrazem oglądanym na monitorach, czy nawet wydrukiem wykonanym na drukarkach biurowych, przypadkowych ploterach i podłożach.
Druk materiałów poligraficznych — usługi, produkcja
Kompletna produkcja poligraficzna to:
- przygotowalnia (prepress),
- właściwy druk materiałów poligraficznych
- oraz usługi poligraficzne związane z obróbką (postpress).
Do usługi poligraficznej nie należy zaliczać projektowania graficznego, czy merytorycznego opracowania grafiki i tekstu.
Projektowanie poligraficzne jest usługą kolejno następującą po projektowaniu graficznym i wykorzystuje gotowy już projekt graficzny bądź jego elementy.
Takie projektowanie, komputerowe przygotowanie do druku nazywane jest mianem „DTP” (ang.: Desktop Publishing).
W fazie następującej już po wykonaniu właściwego druku produktu, wykonywane są kolejne czynności, których użycie i rodzaj jest zależny od techniki druku, rodzaju materiałów poligraficznych oraz oczekiwanego standardu wykończenia.
Usługi poligraficzne związane i dodatkowe to m.in.:
– krojenie, cięcie – formatowanie,
– obróbka introligatorska, jak: falcowanie, bigowanie, szycie, klejenie, prasowanie,
– uszlachetnianie druku — tłoczenie, lakierowanie, lakierowanie punktowe, foliowanie, laminowanie, gumowanie, zdobienie (np. hot-stamping),
– konfekcjonowanie, pakowanie, spedycja.
⋅
Druk poligraficzny
Druk materiałów poligraficznych w drukarni cyfrowej
⋅
Jakie są najbardziej popularne usługi drukarskie i poligraficzne
Oczywiste jest, że tylko te najbardziej niezbędne, łatwe w realizacji i tanie usługi są i będą zawsze najbardziej popularne.
Każdy ma indywidualne potrzeby i często odmienne pomysły, jednak zapotrzebowanie na materiały poligraficzne w szczególności jest związane z identyfikacją, a rzadziej promocją i typową reklamą.
⋅
Najbardziej popularne, bo najczęściej zamawiane materiały-produkty poligraficzne, to m.in.:
– pieczątki, automaty samotuszujące
– wizytówki i karty biznesowe różnego rodzaju
– ulotki, wrzutki, plakaty / wykonane kolorową kopiarką kserograficzną, lub na urządzeniach offsetowych
– nalepki, etykiety, naklejki samoprzylepne
Ten powyżej wymieniony zestaw materiałów poligraficznych zamawiany jest przez początkujących przedsiębiorców, nowe firmy, a także dla nowych pracowników lub w wypadku zmiany nazwy i danych, czy relokacji siedziby.
Usługowy druk poligrafii dla firm nie kończy się na produkcji niezbędnych materiałów poligraficznych.
Najczęściej już w trakcie realizacji podstawowego zamówienia projektowane są kolejne inne materiały poligraficzne mające służyć informowaniu o marce, ofercie firmy, jej produktach i usługach.
⋅
Druk firmowych materiałów poligraficznych
Przykładowe produkty druku materiałów firmowych, to:
– karnety
– cenniki papierowe, naklejane i innego typu
– spersonalizowane kartki pocztowe
– foldery, katalogi
– karty menu, reklamówki
– metki, zawieszki
Powstają także druki specjalistyczne jak:
– koperty z nadrukiem firmowym
– druki samokopiujące
– książeczki
– broszury
– gazetki
– plomby gwarancyjne, banderole
– instrukcje wykonane w różnych technikach poligraficznych
Więcej ….. ⇒
⋅